Gå til innholdet

Handle for minst 19.500 inkl. mva og få 1 SONOS høyttaler med på kjøpet!

Welcome to Shopify Store

I act like:

Her kan du lese våre kjøps- og leveringsbetingelser for privatkunder.

Hvis du ønsker å lese vår kjøps- og leveringsbetingelser for bedriftskunder klikk her.

Følgende vilkår og betingelser gjelder for alle bestillinger som kunden (heretter også kalt "deg") hos Wulff Beltton AS (Org. nr. 979944187 ), heretter kalt "Wulff Beltton", "oss" eller "vi", på Wulff Belttons nettsteder, via e-post, telefon eller andre kontaktmidler (samlet referert til som "nettstedet").

Priser

Priser Priser oppgitt på nettsiden er oppgitt eksklusiv mva eller inkl. mva avhengig av valget gjort av kunden av nettstedet. Uansett hvordan prisene vises på Nettsiden, summeres alltid prisene inkludert mva og eventuelle andre kostnader før kjøpet gjennomføres.

Betalingsalternativer Enkeltpersoner betaler via Shopify Payments hvor du kan velge å betale med Klarna, debet-/kredittkort, Shop Pay, Apple Pay og Google Pay.

Betalingsalternativer som tilbys gjennom Klarna er kortbetaling, direktebetaling, faktura og delbetaling. Klarnas brukervilkår.

Bestilling Hos Wulff Beltton kan du bestille produktene via Nettsiden.

PriceRunner kjøpsgaranti

Når du handler hos oss er du dekket av PriceRunners kjøpsgaranti. Kjøpet ditt er dermed beskyttet opp til SEK 50 000 hvis noe går galt. Kjøpsgarantien er gratis og gjelder for registrerte brukere hos PriceRunner.

Kjøpsgarantien gjelder for fysiske personer registrert i Sverige. Hvis en butikk ikke aksepterer sitt ansvar i henhold til loven og løser problemer knyttet til et kjøp innen 60 dager, trer garantien i kraft.

For deg som ikke er medlem av PriceRunner og har besøkt oss gjennom deres tjeneste, kan du fortsatt få kjøpet dekket av kjøpsgarantien. Det eneste du trenger å gjøre er å registrere deg gratis på nettsiden deres innen en time. Det er et blunk! Besøk PriceRunner for gratis kjøpsgaranti

PriceRunner kjøpsgaranti erstatter deg for skade på produktet ved levering, skadet produkt, hvis et enkelt produkt mangler ved levering, hvis produktet er defekt eller hvis produktet ikke leveres. Vær oppmerksom på at bestillingen må adresseres til deg personlig.

Du får kun erstatning for direkte økonomisk skade du er påført, kjøpskostnader og fraktkostnader. Kjøpsgarantien gir ikke erstatning for andre direkte eller indirekte kostnader, verdireduksjon eller tapt inntekt.

På PriceRunner finner du en liste over kategorier som ikke dekkes samt fullstendige vilkår med liten skrift som gjelder.

Leveranse

Wulff Beltton lagerfører de fleste av produktene som vises på nettstedet. Produkter som er på lager sendes normalt innenfor angitt antall virkedager. Dersom leveringstiden skulle avvike fra dette vil Wulff Beltton varsle deg som kunde, forutsatt at du har oppgitt korrekt e-postadresse. Ved forsinkelse har du rett til å heve kjøpet uten ekstra kostnad, forutsatt at din bestilling gjelder produkter innenfor det vanlige sortimentet. Dersom leveringstiden er vesentlig forskjellig mellom ulike produkter, forbeholder vi oss retten til å dele opp leveransen din.

Frakt Wulff Beltton bruker DB Schenker som hovedspeditør for å håndtere forsendelser. Andre fraktalternativer kan også forekomme avhengig av produktets design og mottakerens plassering. Fraktalternativer som tilbys inkluderer agent og hjemlevering samt palleforsendelser. Fraktgebyret avhenger av produktets pris og art og presenteres før kjøpet gjennomføres.

Transportskader Dersom produktet går tapt eller du oppdager ved mottak at forsendelsen er skadet under transport, ber vi om at du i første omgang rapporterer dette til speditøren. Vær oppmerksom på dette! Fra datoen for mottak av leveransen må transportskader rapporteres innen 7 dager.  Du kontakter da vår serviceavdeling på support@beltton.se og oppgir ditt saksnummer fra speditøren.

Shipment to foreign countries We can upon request ship to other countries than Sweden. Please send us your request to post@wulffbeltton.no. European companies with a valid VAT-number do not have to pay the Swedish VAT. We will without exceptions require prepayment or credit card payment. We reserve the right to refuse sales to foreign countries.

Angret på kjøpet

Vi ønsker at du som kunde skal ha mulighet til å undersøke produktene du har kjøpt hos oss. Det er derfor vi gir deg en 30-dagers kundetilfredshetsgaranti. Hvis du har tenkt å bruke garantien, vil vi at du gir oss beskjed så snart som mulig på support@beltton.se, men senest innen 30 dager etter mottak av produktet og spar originalemballasjen.

For at vi skal godkjenne returen din i henhold til kundetilfredshetsgarantien, må visse kriterier være oppfylt. Se nedenfor for kriterier.

Angreretten gjelder ikke for enkelte produkter:

  • Skreddersydde produkter.
  • Spesialdesignede produkter, som stoler med annen farge enn sort eller produkter som ikke er en del av vårt faste sortiment.
  • Varer som på grunn av sin art ikke kan returneres eller som raskt kan forringes eller bli for gamle.
  • Bestillingsvare, store dokumentmakuleringsmaskiner, lysmaster og produkter som koster over 20 000 SEK

Når du velger å benytte deg av kundetilfredshetsgarantien, er du som kunde ansvarlig for returfrakten, som kan kjøpes hos oss. Vær oppmerksom på at vi ikke kan hente pakker fra agenter eller med rekommandert post. Vi aksepterer kun returer som sendes med bedriftspakker som instruert av vår serviceavdeling.

Uavhentede pakker For pakker som ikke løses inn av kunden innen den angitte holdetiden, forbeholder vi oss retten til å belaste kunden for fraktgebyret, speditørens returfrakt til Wulff Beltton og administrasjonsgebyr. Dette gjelder selv om Wulff Beltton har sendt produktet til kunden «gratis».

Angrerett Du har rett til å angre kjøpet innen 14 dager i henhold til fjernavtaleloven (2005:59). Angrefristen starter fra den dagen du mottok produktet. Produktet må returneres i uendret stand for at du skal få full kreditt eller refusjon. Kreditering eller refusjon skjer normalt innen 10 bankdager etter godkjent retur. Du som kunde er ansvarlig for verdireduksjonen som oppstår dersom du håndterer produktet i større grad enn det som anses nødvendig for å fastslå produktets egenskaper og funksjon. Avskrivning kan skje med inntil 100 % av varens verdi. Du som kunde er ansvarlig for fraktkostnadene dersom du velger å angre kjøpet. Vi kan ikke ta ansvar for pakker som er skadet eller tapt under en returforsendelse der fraktdokumentet ikke er kjøpt gjennom Wulff Beltton.

Returadresse

Wulff Beltton AB
Åkerbärsvägen 26
611 38 NYKÖPING, SVERIGE

Garanti - og Reklamasjoner

Wulff Beltton er ansvarlig for å hjelpe kunden i forbindelse med et garantikrav, forutsatt at produktet er kjøpt hos oss. De fleste produktene i vårt sortiment dekkes av 1 til 10 års produsentgaranti. Lengre garantiperioder kan også gjelde for enkelte produkter. Garantiperioder og betingelser kan leses på den enkelte produsents nettsider, merk at vilkår kan variere mellom privatpersoner og bedrifter. Vær også oppmerksom på at noen produsenter tilbyr en utvidet garantiperiode hvis du registrerer produktet ditt på nettsiden deres.

I første omgang vil produktet bli reparert, men bytte kan også skje dersom reparasjonskostnadene blir urimelig høye.

Feil på grunn av følgende årsaker dekkes vanligvis ikke av produsentens garanti:

  • En ulykke etter at du har mottatt produktet
  • Forsømmelse
  • Unormal bruk
  • At du ikke fulgte pleie- og serviceanvisningene
  • Hva regnes som slitedeler

Hvis det oppstår skade, kontakt serviceavdelingen på support@beltton.se , så hjelper vi deg med å lage en servicesak. Oppgi ordrenummeret ditt og en kortere feilbeskrivelse for raskere behandling.

Klager på forbrukerkjøp Når du handler som privatperson via vår nettside, gjelder alltid fjernavtaleloven (2005:59) og håndkjøpsloven (1990:932), som gir deg 3 års klagerett. Reklamasjonsretten omfatter kun fabrikasjonsfeil. Det er viktig å undersøke produktet nøye når du mottar det.

Ved reklamasjon som skjer senere enn 6 måneder fra mottak, må du som forbruker påvise at det er en fabrikasjonsfeil for at mangelen skal omfattes av reklamasjonsretten. Du må reklamere for produktet ditt innen rimelig tid etter at mangelen ble oppdaget eller burde vært oppdaget.

For mer informasjon se www.konsumentverket.se.

Hvis du ønsker å bruke garantien din eller annonsere for produktet ditt, kontakt serviceavdelingen på support@beltton.se , så hjelper vi deg med å opprette en sak. Oppgi ordrenummeret ditt og en kortere feilbeskrivelse for raskere behandling.

Ved godkjent klage er vi ansvarlige for alle kostnader inkludert eventuelle fraktkostnader.

Returadresse

Wulff Beltton AB
Åkerbärsvägen 26
611 38 NYKÖPING, SVERIGE

Tvist Dersom du er misfornøyd med kjøpet eller håndteringen av saken din, anbefaler vi at du først kontakter vår kundeservice på e-post eller telefon.

Hvis vi ikke kan bli enige, må en tvist som oppstår fra denne avtalen avgjøres i henhold til svensk lov og av en svensk domstol.

Hvis du er forbruker, har du også rett til å få prøvet tvisten din gjennom alternativ tvisteløsning, forutsatt at saken oppfyller kravene til behandling (f.eks. tids- og verdigrenser). Vi forplikter oss til å delta i tvisteløsning med en forbruker i henhold til lov om alternativ tvisteløsning i forbrukerforhold (2015:671). Utvalget for alternativ tvisteløsning er:

Den generelle klagenemnda
Boks 174, 101 23 Stockholm
www.arn.se

EU-kommisjonen gir også forbrukere en plattform for utenrettslig tvisteløsning. Dette gjør at du som forbruker kan løse tvister i forbindelse med dine nettbestillinger uten å måtte gå rettens vei. Plattformen for tvisteløsning finner du på den eksterne lenken ec.europa.eu/consumers/odr/ .

Personlig informasjon

Alle personopplysninger som du oppgir til Wulff Beltton håndteres i samsvar med Wulff Belttons retningslinjer for informasjon om behandling av personopplysninger. Etter at du har fullført kjøpet med Wulff Beltton, kan e-postadressen og mobilnummeret ditt bli brukt til direkte markedsføringsformål. Du har alltid rett til å nekte direkte markedsføring ved å melde deg ut av utsendelser via lenken i meldingen som er sendt til deg. Les mer om vår policy her.

Diverse

Vi forbeholder oss retten til å nekte salg til selskaper eller enkeltpersoner på vilkårlig grunnlag.

Feil informasjon Vi forbeholder oss retten for mulige typografiske feil som, men ikke utelukkende:

  • Feil publiserte priser
  • Feil spesifikasjoner og tekniske data
  • Feil bilder
  • Feil kompatibilitet

Vi forbeholder oss retten til at bestilte produkter kan være utstedt av vår leverandør og at vi derfor ikke kan oppfylle vår avtale. I det usannsynlige tilfellet at dette skulle skje, vil vi kontakte deg og så langt det er mulig vil vi prøve å finne et tilsvarende produkt.

Force majeure Hvis du er forbruker, gjelder det som er fastsatt i forbrukerkjøpsloven (1990:932) om tvangsfritak for unnlatelse av visse forpliktelser i denne avtalen.

Ved eventuelle uklarheter eller spørsmål er du mer enn velkommen til å kontakte vår kundeservice. Avtaler mellom deg og oss inngås på svensk, med mindre annet er uttrykkelig avtalt i det enkelte tilfellet.

Kontakt oss

22 55 00 60

Kundeservice

Kjøp, bestilling, produktinformasjon, bestillings- og leveringsinformasjon.
E-post: post@wulffbeltton.no

Serviceavdelingen

Garanti, reklamasjoner, reparasjoner og kansellerte kjøp
E-post: support@beltton.se

Returadresse:

Wulff Beltton AB

Åkerbärsvägen 26

611 38, Nyköping, Sverige

Adresse:

Wulff Beltton AB

Boks 561

611 10 Nyköping, Sverige

""