Hopp til innholdet

🎗 30 dager fornøyd-garanti

På denne siden kan du lese våre kjøps- og leveringsbetingelser for privatkunder.

Hvis du ønsker å lese vår kjøps- og leveringsbetingelser for privatkunder klikk her.

Følgende betingelser gjelder for alle bestillinger av kunden (heretter også kalt "deg") hos Wulff Beltton AB (Org.nr 556446-8105), heretter referert til som "Wulff Beltton", "oss" eller "vi", på Wulff Belttons nettsteder, via e-post, telefon eller andre kontaktmidler (samlet kalt "nettstedet").

Priser

Priser Priser oppgitt på Nettsiden er oppgitt eksklusiv mva eller inkl. mva, avhengig av hva kunden av Nettstedet har gjort for valg. Uansett hvordan prisene vises på Nettsiden, summeres prisene alltid opp, inkludert mva og eventuelle andre kostnader før kjøpet foretas.

Betalingsalternativer Privatpersoner betaler via Shopify Payments hvor du kan velge å betale med Klarna, debet-/kredittkort, Shop Pay, Apple Pay og Google Pay.

Betalingsalternativer som tilbys gjennom Klarna er kortbetaling, direktebetaling, faktura og delbetaling. Klarnas brukervilkår.

Bestilling Hos Wulff Beltton kan du bestille produktene via nettsiden.

Leveranse

Wulff Beltton lagerfører de fleste av produktene som vises på nettstedet. Produkter som er på lager sendes normalt innen det angitt antall virkedager. Skulle leveringstiden avvike fra dette, vil Wulff Beltton varsle deg som kunde, forutsatt at du har oppgitt korrekt e-postadresse. Ved forsinkelse har du rett til å heve kjøpet uten ekstra kostnad, forutsatt at din bestilling gjelder produkter innenfor det vanlige sortimentet. Dersom leveringstiden er vesentlig forskjellig mellom ulike produkter, forbeholder vi oss retten til å dele opp leveransen din.

Frakt Wolff Beltton bruker DB Schenker som hovedspeditør for å håndtere forsendelser. Andre fraktalternativer kan også gjelde avhengig av produktets design og mottakerens beliggenhet. Fraktalternativer som tilbys inkluderer agenter og hjemlevering samt palleforsendelser. Fraktgebyret avhenger av produktets pris og karakter og presenteres før kjøpet gjennomføres.

Transportskader Dersom produktet går tapt eller du oppdager ved mottak at forsendelsen er transportskadet, ber vi deg i første omgang gi beskjed til speditøren. Ta så kontakt med vår serviceavdeling på support@beltton.se og skriv inn ditt saksnummer fra speditøren.

Forsendelse til utlandet Vi kan på forespørsel sende til andre land enn Sverige. Vennligst send oss din forespørsel til info@beltton.se. Europeiske selskaper med et gyldig VAT-nummer trenger ikke betale svensk MVA. Vi vil uten unntak kreve forskuddsbetaling eller kredittkortbetaling. Vi forbeholder oss retten til å nekte salg til utlandet.

Ugjorte kjøp

Vi ønsker at du som kunde skal ha mulighet til å undersøke produktene du har kjøpt hos oss. Det er derfor vi gir deg en 30-dagers kundetilfredshetsgaranti. Hvis du har tenkt å bruke garantien, ønsker vi at du gir oss beskjed så snart du kan, men senest innen 30 dager etter mottak av produktet. For at vi skal godkjenne returen din i henhold til Fornøyd Kunde-garantien, må visse kriterier oppfylles. Ta kontakt med support@beltton.se for mer informasjon.

Når du velger å benytte Fornøyd Kunde-garantien er du som kunde ansvarlig for returfrakten, denne kan kjøpes hos oss. Vær oppmerksom på at vi ikke har mulighet til å hente pakker hos agenter eller i rekommandert brev. Vi tar kun i mot returer som sendes med firmapakker etter instruksjoner fra vår serviceavdeling.

Uinnløste pakker For pakker som ikke løses inn av kunden innenfor spesifisert oppholdstid, forbeholder vi oss retten til å belaste kunden for fraktgebyrer, speditørens returfrakt til Wulff Beltton og administrasjonsgebyrer. Dette gjelder også dersom Wulff Beltton har sendt produktet til kunden «gratis».

Angrerett Du har rett til å angre kjøpet innen 14 dager i henhold til fjernavtaleloven (2005: 59). Angrefristen begynner å gjelde fra den dagen du mottok produktet. Produktet må returneres i uendret stand for at du skal få full kreditt eller refusjon. Kreditering eller tilbakebetaling skjer normalt innen 10 bankdager etter godkjent retur. Som kunde er du ansvarlig for verdifallet som oppstår dersom du håndterer produktet i større grad enn det som anses nødvendig for å fastslå produktets egenskaper og funksjon. Avskrivning kan skje med inntil 100% av varens verdi. Du som kunde er ansvarlig for fraktkostnaden dersom du velger å angre kjøpet. Pakker som er skadet eller tapt i en returforsendelse hvor fraktdokumentet ikke er kjøpt via Proffsmagasinet kan vi ikke ta ansvar for.

Returadress

Wulff Beltton AB
Åkerbärsvägen 26
611 38 NYKÖPING, SVERIGE

Garanti og klage

Wulff Beltton er ansvarlig for å bistå kunden i forbindelse med et garantikrav forutsatt at produktet er kjøpt hos oss. De fleste produktene i vårt sortiment dekkes av 1 til 10 års garanti fra produsenten. Lengre garantiperioder kan også gjelde for enkelte produkter. Garantitider og betingelser kan leses på den enkelte produsents hjemmeside, merk at vilkår kan variere mellom privatpersoner og bedrifter. Vær også oppmerksom på at noen produsenter tilbyr en utvidet garantiperiode hvis du registrerer produktet ditt på nettsiden deres.

I første omgang vil produktet bli reparert, men utskifting kan også skje dersom reparasjonskostnadene blir urimelig høye.

Feil som skyldes følgende årsaker dekkes vanligvis ikke av produsentens garanti:

  • En ulykke etter at du har mottatt produktet
  • Forsømmelse
  • Unormal bruk
  • At du ikke fulgte pleie- og serviceanvisningene
  • Hva regnes som slitedeler

Hvis det oppstår en skade, kontakt serviceavdelingen på support@beltton.se, og vi hjelper deg med å lage en servicesak. Oppgi ditt ordrenummer og en kortere feilbeskrivelse for raskere håndtering.

Klager på forbrukerkjøp Når du handler som privatperson via nettsiden vår, gjelder alltid fjernavtaleloven (2005: 59) og over disk i forbrukerkjøpsloven (1990: 932), som gir deg 3 års klagerett. Reklamasjonsretten omfatter kun fabrikasjonsfeil. Det er viktig å undersøke produktet nøye når du mottar det.

Ved reklamasjon som inntrer senere enn 6 måneder fra mottak, må du som forbruker påvise at det er en fabrikasjonsfeil for at mangelen skal omfattes av reklamasjonsretten. Du må klage på produktet ditt innen rimelig tid fra det tidspunktet feilen ble oppdaget eller burde vært oppdaget.

For mer informasjon se www.konsumentverket.se.

Hvis du ønsker å bruke din garanti eller klage på produktet ditt, kontakt serviceavdelingen på support@beltton.se, hjelper vi deg med å opprette en sak. Oppgi ditt ordrenummer og en kortere feilbeskrivelse for raskere håndtering.

Ved godkjent klage er vi ansvarlige for alle kostnader, inkludert eventuelle fraktkostnader.

Returadress

Wulff Beltton AB
Åkerbärsvägen 26
611 38 NYKÖPING, SVERIGE

Tvist Dersom du er misfornøyd med kjøpet eller håndteringen av saken din, anbefaler vi at du først kontakter vår kundeservice på e-post eller telefon.

Hvis vi ikke kan bli enige, skal en tvist på grunn av denne avtalen avgjøres i samsvar med svensk lov og av svenske domstoler.

Er du forbruker har du også rett til å få din tvist prøvd gjennom alternativ tvisteløsning, forutsatt at saken oppfyller kravene til behandling (f.eks. tids- og verdigrenser). Vi forplikter oss til å delta i tvisteløsning med en forbruker i henhold til lov om alternativ tvisteløsning i forbrukerforhold (2015: 671). Nevnt for alternativ tvisteløsning er:

Den generelle klagenemnda
Boks 174, 101 23 Stockholm
www.arn.se

EU-kommisjonen gjør også en utenrettslig tvisteløsningsplattform tilgjengelig for forbrukere. Dette gjør at du som forbruker kan løse tvister knyttet til dine nettbestillinger uten å måtte gå til domstol. Tvisteløsningsplattformen er tilgjengelig på den eksterne lenken ec.europa.eu/consumers/odr/.

Personlig informasjon

All personlig informasjon du gir til Wulff Beltton håndteres i samsvar med Wulff Belttons personvernpolicy. Etter at du har fullført kjøpet hos Wulff Beltton, kan din e-postadresse og mobilnummer bli brukt til direkte markedsføringsformål. Du har alltid rett til å si nei til direkte markedsføring ved å melde deg ut av utsendelser via en lenke i meldingen som er sendt til deg. Les mer om vår policy her.

Annen

Vi forbeholder oss retten til å nekte salg til selskaper eller enkeltpersoner på vilkårlig grunnlag.

Feil informasjon Vi forbeholder oss retten til å gjøre typografiske feil som, men ikke begrenset til:

  • Feil publiserte priser
  • Feil spesifikasjoner og tekniske data
  • Feil bilder
  • Feil kompatibilitet

Vi forbeholder oss retten til å bestille produkter fra vår leverandør og at vi derfor ikke kan oppfylle vår avtale. Hvis dette skulle skje, vil vi kontakte deg og så langt det er mulig forsøke å finne et tilsvarende produkt.

Force Majeure Dersom du er forbruker, gjelder det som er fastsatt i forbrukerkjøpsloven (1990:932) om sanksjonsfritak for unnlatelse av å oppfylle en viss forpliktelse i denne avtalen.

Ved eventuelle uklarheter eller spørsmål er du mer enn velkommen til å kontakte vår kundeservice. Avtaler mellom deg og oss inngås på svensk med mindre annet er uttrykkelig avtalt i det enkelte tilfellet.

Kontakt oss

0155-29 26 00

Kundeservice

Kjøp, bestilling, produktinformasjon, bestillinger og leveringsinformasjon.
Post: info@beltton.se

Serviceavdelingen

Garanti, klage, reparasjoner og beklagede kjøp
Post: support@beltton.se

Returadress:

Wulff Beltton AB

Åkerbärsvägen 26

611 38, Nyköping, Sverige

Adresse:

Wulff Beltton AB

Boks 561

611 10 Nyköping, Sverige

Welcome to Shopify Store

I act like:

Select Country: