Hopp til innholdet

🎗 30 dager fornøyd-garanti

 

På denne siden kan du lese våre kjøps- og leveringsbetingelser for bedriftskunder.

Hvis du ønsker å lese vår kjøps- og leveringsbetingelser for privatkunder klikk her.

Følgende vilkår gjelder for alle bestillinger som legges inn av kunden (heretter også kalt "deg") hos Wulff Beltton AB (Org.nr 556446-8105), heretter referert til som "Wulff Beltton", "oss" eller "vi", på Wulff Belttons nettsteder, via e-post, telefon eller andre kontaktmidler (samlet kalt "nettstedet").

Priser

Priser oppgitt på Nettsiden er oppgitt eksklusiv mva eller inkl. mva, avhengig av hva kunden av Nettstedet har gjort for valg. Uansett hvordan prisene vises på Nettsiden, summeres prisene alltid opp, inkludert mva og eventuelle andre kostnader før kjøpet foretas.

Betalingsmuligheter for bedriftskunder

Svensk-/dansk-/norskregistrerte bedrifter, kommuner og statlige etater betaler via Wulff Belttons egne fakturaer eller med kort via Shopify Payments ved bestilling. Alternativene presenteres i kassen, inkludert faktura for 30 dager og kortbetaling.


Ved valg av betaling med faktura vil det foretas en kredittsjekk av Wulff. Merk at kredittsjekken gjennomføres etter at bestillingen er lagt inn og ordrebekreftelsen mottatt. Etter å ha gjennomført kredittsjekken kan forespørselen din avvises og du vil da bli tilbudt andre betalingsalternativer.

Forskuddsbetaling og debet-/kredittkort er også tilgjengelig for visse typer kjøp etter avtale med kundeservice. 

Bestilling

Hos Wulff Beltton kan du bestille produktene via Nettsiden, e-post eller via kundeservice på 0155-29 26 00.

Leveranse

Wulff Beltton lagerfører de fleste av produktene som vises på nettstedet. Produkter som er på lager sendes normalt innen det angitt antall virkedager. Skulle leveringstiden avvike fra dette, vil Wulff varsle deg som kunde, forutsatt at du har oppgitt korrekt e-postadresse. Ved forsinkelse har du rett til å heve kjøpet uten ekstra kostnad, forutsatt at din bestilling gjelder produkter innenfor det vanlige sortimentet. Dersom leveringstiden er vesentlig forskjellig mellom ulike produkter, forbeholder vi oss retten til å dele opp leveransen din.

Frakt

Wulff Beltton bruker DB Schenker som sin viktigste speditør for å håndtere forsendelser. Andre fraktalternativer kan også gjelde avhengig av produktets design og mottakerens beliggenhet. Fraktalternativer som tilbys inkluderer agenter, forretningspakker og palleforsendelser. Fraktgebyret avhenger av produktets pris og karakter og presenteres før kjøpet gjennomføres.

Transportskader

Dersom produktet går tapt eller du oppdager ved mottak at forsendelsen er transportskadet, ber vi deg i første omgang gi beskjed til speditøren. Ta så kontakt med vår serviceavdeling på support@beltton.se og skriv inn ditt saksnummer fra speditøren.

Forsendelse til utlandet

 

Vi kan på forespørsel sende til andre land enn Sverige, Norge og Danmark. Send oss din forespørsel til info@beltton.se. Europeiske selskaper med et gyldig VAT-nummer trenger ikke betale svensk MVA. Vi vil uten unntak kreve forskuddsbetaling eller kredittkortbetaling. Vi forbeholder oss retten til å nekte salg til utlandet.

Ugjorte kjøp

Uinnløste pakker 

For pakker som ikke løses inn av Kunden innen spesifisert oppholdstid, forbeholder vi oss retten til å belaste kunden for fraktgebyrer, speditørens returfrakt til Wulff Beltton og administrasjonsgebyrer. Dette gjelder også dersom Wulff Beltton har sendt produktet til kunden «gratis frakt».

Fornøyd kunde-garanti - 30 dager 

Vi ønsker at du som kunde skal ha mulighet til å undersøke produktene du har kjøpt hos oss. Det er derfor vi gir deg en 30-dagers kundetilfredshetsgaranti. Hvis du har tenkt å bruke garantien, ønsker vi at du gir oss beskjed så snart du kan, men senest innen 30 dager etter mottak av produktet. For at vi skal godkjenne returen din i henhold til Fornøyd Kunde-garantien, må visse kriterier oppfylles.

Fornøyd kundegaranti gjelder kun ved kjøp gjennom nettbutikken.

Angreretten gjelder ikke for enkelte produkter:

  • Skreddersydde produkter.

  • Spesialutviklede produkter, som stoler med annen farge enn sort eller produkter som ikke inngår i vårt vanlige sortiment.

  • Varer som på grunn av sin art ikke kan returneres eller som raskt kan forringes eller bli for gamle.

  • Bestilte varer, store makuleringsmaskiner, lysmaster og produkter som koster over 20 000 SEK

For B2B gjelder åpent kjøp for bestillinger på inntil tre like produkter. Hvis du er interessert i større bestillinger, anbefaler vi at du bestiller en prøve og tester før du bestiller større volumer.

Dersom produktet er undersøkt mer enn det som anses tilstrekkelig og/eller er skadet, har vi rett til å foreta verdireduksjon på inntil 100 %. Alt mulig tilbehør, instruksjonsbøker etc. skal inkluderes i returen. Husk å pakke produktet godt – for du står selv for returfrakten til oss. Originalemballasjen er alltid den beste beskyttelsen. Ikke ha tape eller annet som ødelegger originalemballasjen som må pakkes i ytterkartong når den sendes til oss. 

Ta kontakt med support@beltton.se for mer informasjon. Kreditering eller tilbakebetaling skjer normalt innen 10 bankdager etter godkjent retur. Når du velger å benytte Fornøyd Kunde-garantien er du som kunde ansvarlig for frakten til deg som kunde og tilbake til Wulff Beltton, denne kan kjøpes hos oss. Vær oppmerksom på at vi ikke har mulighet til å hente pakker hos agenter eller i rekommandert brev. Vi tar kun i mot returer som sendes med firmapakker etter instruksjoner fra vår serviceavdeling.

Garanti og klage

Garanti 

Wulff Beltton er ansvarlig for å bistå kunden i forbindelse med et garantikrav, forutsatt at produktet er kjøpt hos oss. De fleste produktene i vårt sortiment dekkes av 1 til 10 års garanti fra produsenten. Lengre garantiperioder kan også gjelde for enkelte produkter. Garantitider og betingelser kan leses på den enkelte produsents hjemmeside, merk at vilkår kan variere mellom privatpersoner og bedrifter. Vær også oppmerksom på at noen produsenter tilbyr en utvidet garantiperiode hvis du registrerer produktet ditt på nettsiden deres. I første omgang vil produktet bli reparert, men utskifting kan også skje dersom reparasjonskostnadene blir urimelig høye.

Feil som skyldes følgende årsaker dekkes vanligvis ikke av produsentens garanti:

  • En ulykke etter at du har mottatt produktet

  • Forsømmelse

  • Unormal bruk

  • At du ikke fulgte pleie- og serviceanvisningene

Klager ved kjøp av selskap Når du handler som næringsdrivende, eller bruker firmanavn på kvitteringen, gjelder kjøpsloven (1990: 931). Etter denne loven har kjøper 2 års klagerett. Reklamasjonsretten omfatter kun fabrikasjonsfeil. Ved reklamasjon er det du som kjøper som må identifisere og sannsynliggjøre at det er en fabrikasjonsfeil. Hvis du ønsker å bruke din garanti eller klage på produktet ditt, kontakt serviceavdelingen på support@beltton.se, hjelper vi deg med å opprette en sak. Oppgi ditt ordrenummer og en kortere feilbeskrivelse for raskere håndtering.

Tvist Dersom du er misfornøyd med kjøpet eller håndteringen av saken din, anbefaler vi at du først kontakter vår kundeservice på e-post eller telefon. Hvis vi ikke kan bli enige, skal en tvist på grunn av denne avtalen avgjøres i samsvar med svensk lov og av svenske domstoler.

Personlig informasjon

All personlig informasjon du gir til Wulff Beltton håndteres i samsvar med Wulff Belttons personvernpolicy. Etter at du har fullført kjøpet hos Wulff Beltton, kan din e-postadresse og mobilnummer bli brukt til direkte markedsføringsformål. Du har alltid rett til å si nei til direkte markedsføring ved å melde deg ut av utsendelser via en lenke i meldingen som er sendt til deg. les mer om vår policy her.

Annen

Vi forbeholder oss retten til å nekte salg til selskaper eller enkeltpersoner på vilkårlig grunnlag.

Feil informasjon 

Vi forbeholder oss retten til å gjøre typografiske feil som, men ikke begrenset til:

  • Feil publiserte priser

  • Feil spesifikasjoner og tekniske data

  • Feil bilder

  • Feil kompatibilitet

Vi forbeholder oss retten til å bestille produkter fra vår leverandør og vi kan derfor ikke oppfylle vår avtale. Hvis dette skulle skje, vil vi kontakte deg og så langt det er mulig forsøke å finne et tilsvarende produkt.

Force Majeure 

Hvis du er en bedriftskunde, er Wulff Beltton fritatt for straff for manglende oppfyllelse av noen forpliktelse i denne avtalen hvis den er basert på frigjørende omstendigheter som hindrer, forhindrer eller forsinker ytelsen som angitt nedenfor.

Som en frigjørende omstendighet skal anses å inkludere, men ikke begrenset til:

  • Regjeringens handling

  • Ny eller endret lovgivning

  • Konflikt på arbeidsmarkedet

  • Blokade

  • Streik

  • Skrekk

  • Brann eller flom

  • Større sabotasje eller ulykke.

Force Majeure omfatter også myndighetsvedtak som påvirker marked og produkter negativt, f.eks. restriksjoner, advarsler, salgsforbud osv. Ved eventuelle uklarheter eller spørsmål er du mer enn velkommen til å kontakte vår kundeservice. Avtaler mellom deg og oss inngås på svensk med mindre annet er uttrykkelig avtalt i det enkelte tilfellet.

Kontakt oss

0155-29 26 00

Kundeservice

Kjøp, bestilling, produktinformasjon, bestillinger og leveringsinformasjon.
Post: info@beltton.se

Serviceavdelingen

Garanti, klage, reparasjoner og beklagede kjøp
Post: support@beltton.se

Returadress:

Wulff Beltton AB

Åkerbärsvägen 26

611 38, Nyköping, Sverige

Adresse:

Wulff Beltton AB

Boks 561

611 10 Nyköping, Sverige

 

30 DAGAR FORNØYD-GARANTI

Vi ønsker at du som kunde skal være 100 % fornøyd med kjøpet ditt.

ABONNER PÅ VÅRT NYHETSBREV

Kampanjer, nye produkter og salg. Direkte til innboksen din

Welcome to Shopify Store

I act like:

Select Country: