9 måsten för ditt hemmakontor!

9 essentials For Ditt Hjemmekontor!

For å holde deg i form og produktiv på hjemmekontoret, trenger du riktig møbler og utstyr. 9 tips for mer bevegelse, bedre følelse av velvære og en sunn rygg på hjemmekontoret.

For å holde seg i form og produktiv på hjemmekontoret, trenger du riktig møbler og utstyr. 9 tips for mer bevegelse, bedre følelse av velvære og en sunn tilbake På Hjemmekontoret.

Siden koronakrisen kan mange mennesker ikke lenger forestille seg livet uten Hjemmekontor. Siden vi alle for tiden bruker mye tid På Hjemmekontoret, er det enormt viktig å sette opp arbeidsplassen hjemme optimalt. Tross alt klager 64 prosent av ansatte på helseproblemer forårsaket av å jobbe hjemmefra. Ryggsmerter, muskelsmerter og hodepine er de viktigste klager fra ansatte.

Opprette et hjemmekontor - hva trenger jeg?

Men hva er det beste utstyret For Et Hjemmekontor? Grunnleggende ting som en god bærbar pc, en skjerm, en rask internettforbindelse, en ergonomisk mus og tastatur, et headset og muligens en mobil container bør fortsatt leveres av arbeidsgiveren din slik at du kan jobbe effektivt hjemme.

Men hva moderna kontormøbler, utstyr og "Hjelpemidler" Bør Hjemmekontoret ditt holde deg i form, mobil, i godt humør, sunt og produktivt? Vi har samlet ideer som vil hjelpe deg til å føle deg bra på hjemmekontoret ditt. 9 must-haves for mer bevegelse, bedre velvære og en sunnere tilbake På Hjemmekontoret.

Hjemmekontor Tips 1: plassere planter

Dette tipset høres tritt, men det er verdt sin vekt i gull for det generelle trivselet på hjemmekontoret ditt. Planter bidrar til å permanent forbedre inneklimaet på hjemmekontoret. Med noen få planter på kontoret, vil det aldri være "tykk luft" igjen. En annen positiv effekt: planter har en beroligende effekt. Spesielt når du har få muligheter til å gå utendørs, skaper grønne kremplanter et hyggelig fargeklikk i rommet og bidrar til å redusere stress.

Ideell potteplanter For Hjemmekontoret.

  • Sukkulenter: veldig lett å ta vare på, trenger lite vann
  • Lucky feather: trenger litt lys. Veldig godt egnet for mørke rom
  • Elephant foot: egnet for svært lyse steder og direkte sollys
  • Grønn lilje: veldig bra for å forbedre inneklimaet
  • Aloe Vera: trenger mye lys. Bare trenger å bli vannet hver 3-4 uker

Tips: Ta en daglig tur gjennom parken, eller enda bedre, gjennom skogen. En studie Fra Central Institute For Mental Health I Mannheim (2019) har vist at trær og blomster har en enormt positiv effekt på mental velvære og bidrar til å redusere stress.

Hjemmekontor Tips 2: en kontorstol som fremmer bevegelse

Dette tipset er fra kategorien"no brainer". Når det gjelder kontormøbler I Hjemmekontoret, er en ergonomisk kontorstol selvfølgelig det viktigste. Uten en god, funksjonell skrivebordsstol er selv det beste tekniske utstyret ubrukelig! Derfor bør du sørge for at hjemmekontoret ditt er utstyrt med en stol som holder deg i bevegelse selv mens du sitter. Tross alt styrker en konstant lett bevegelse når du setter deg ned ryggen og fremmer en oppreist sittestilling. I tillegg kan du puste dypere på en stol som gjør at kroppen din kan bevege seg fritt. Dette øker oksygeninnholdet i blodet, forbedrer konsentrasjonen og stimulerer sirkulasjonen. En annen fordel: aktiv sitte er bra for intervertebralskivene dine. De er alltid jevnt lastet og forblir dermed sunne.

Tips: den legendariske Aeris Swopper den aktive kontorstolen kombinerer alle funksjonene du trenger for å sitte ergonomisk og i bevegelse.

"For Meg Er Aeris Swopper oppdagelsen Av Hjemmekontoret par excellence. Jeg har ikke lenger smerter i ryggen."

Margret Meincken

FREELANCE TEKSTFORFATTER OG FORNØYD AERIS KUNDE


Hjemmekontor Tips 3: Støyreduserende Hodetelefoner

I vår digitale verden blir vi stadig bombardert og distrahert av tusenvis av inntrykk, lyse farger og sosiale medier. Men støy er også et stort problem for Mange Mennesker På Hjemmekontoret. Gatestøy, byggearbeid i huset, pakkebærerens ringetone eller naboens musikk: støy er en allestedsnærværende og irriterende følgesvenn På Hjemmekontoret.

Hodetelefoner med støyreduserende funksjon vil hjelpe deg med å blokkere disse distraksjonene og konsentrere deg fullt ut om arbeidet ditt. Spesielt når du vil fokusere på et prosjekt, er støyreduserende hodetelefoner en fin måte å redusere støy fra omverdenen. Best av alt, mindre støy betyr mindre stress, mindre stress betyr bedre generell trivsel, bedre generell trivsel betyr bedre balanse mellom arbeid og liv...men vi divergerer. La Oss fortsette Med Hjemmekontor Tips 4.

Hjemmekontor Tips 4: et høydejusterbart skrivebord

I tillegg til kontorstolen er et høydejusterbart skrivebord det andre kontormøbler for hjemmet som er nødvendig for bevegelse i arbeidstiden. Regelmessig veksling mellom sittende og stående holder deg i form, stimulerer sirkulasjonen og forbedrer oksygenforsyningen og dermed ditt generelle velvære. I tillegg er stående opp bra for ryggen og stillingen. Det er derfor ingen moderne hjemmekontor som bør være uten en sit-stand skrivebord.

Ideelt sett bør forholdet mellom stående og sittende være 40-60, og du bør endre senest hvert 30. minutt.

Hjemmekontor Tips 5: en stressball på skrivebordet

Folk Som Skriver mye på tastaturet, har ofte smertefulle og spente muskler i hendene. Hvis du ikke bruker en ergonomisk mus og tastatur, er denne smerten nesten forhåndsprogrammert. Etter kort tid kan spenningen spre seg til armer, skuldre og nakke. En liten hjelper som forhindrer disse problemene veldig bra er en stressball. Klemme stressballen har fordeler for kropp og sinn:

På den ene siden blir musklene i fingrene og håndflaten så vel som i underarmene løsnet og avslappet. På den annen side, klemme stress ball – som navnet antyder-reduserer stress. Spesielt når stresset og overarbeidet, har folk en tendens til å gjøre såkalte "hoppende handlinger" for å distrahere seg selv en stund. Klemme en anti-stress ball er ideell for å lindre denne spenningen. Etter noen minutter med stressavlastning med stressballen, kan du gå tilbake til prosjektet ditt med en friskt hode. Og hendene dine vil takke deg for det også.

Hjemmekontor tips 6:Et balansebrett

Et balansebrett er det perfekte treningsverktøyet for hjemmekontor for treningsøkter. Et balansebrett holder hele kroppen i bevegelse og har flere fordeler. I tillegg til å forbedre koordinasjonen, trener den din følelse av balanse og fungerer mange muskelgrupper. Å trene på et balansebrett styrker musklene i føttene, bena og overkroppen og bidrar til å motvirke verkende ben. Du trener også de dype musklene i ryggen. Dette forhindrer stillingsproblemer og ryggsmerter. En annen fordel er at øvelsen får sirkulasjonen din til å gå og øker blod-og oksygenforsyningen fra hjernen til tårene dine. Så etter noen minutter kan du gå tilbake til jobb med et nytt hode.

Ganske vist er det ikke lett å holde balansen på et balansebrett, men praksis gir ferdighet!

Hjemmekontor Tips 7: et skrivebord arrangør

En liten bestilling på skrivebordet ditt er av stor betydning for ditt generelle velvære. En strukturert tilnærming sparer deg for mye stress og tid. Slik at du ikke lenger trenger å lete etter ting på skrivebordet, er et skrivebord arrangør en billig må - ha For Hjemmekontoret. På denne måten holder du alltid oversikt.

Hjemmekontor Tips 8: en ergonomisk ståmatte / arbeidsplassmatte

Etter å ha ryddet opp skrivebordet ditt, gir dette hjemmekontor-må-ha rikelig med mosjon. En arbeidsplassmatte eller stående matte (kjære barn har mange navn) er det perfekte komplementet til ditt stående skrivebord. Stå på harde gulv er hardt arbeid for kroppen din og i det lange løp skadelig for mellomvirvelskiver. En god stående matte sikrer at du alltid er i litt bevegelse når du arbeider ved stående bord. Disse mikrobevegelsene stimulerer fotens reflekssoner og forbedrer dermed blodsirkulasjonen i bein. Ved å justere stillingen din, blir de intervertebrale skivene også jevnt lastet og leveres derfor ideelt med væske.

Hjemmekontor Tips 9: En fotmassasjerull

Fotmassasjerullen er for føttene hva stresskulen er for hendene. Denne lille assistenten skal ikke mangle på noen hjemmekontor på arbeidsplassen. En fotmassasje mellom stimulerer fotreflekssonene. Dette stimulerer nerveveiene i hele kroppen og slapper dermed av musklene. Spesielt for folk som liker fotmassasje, er en fotmassasjerull en ideell hjelper for avslapning og stressavlastning.

4 flere hjemmekontor tips du absolutt bør vurdere

  • Ventilere regelmessig (støtventilasjon)
  • Drikk nok
  • Ta små pauser
  • Få nok lys

 

30 DAGAR NÖJD-KUND-GARANTI

Vi vill att du som kund ska vara 100% nöjd med ditt köp.

ABONNER PÅ VÅRT NYHETSBREV

Kampanjer, nye produkter og salg. Direkte til innboksen din